Regulamin świadczenia usług psychodietetycznych

Regulamin określa zasady świadczenia i korzystania z usług w zakresie konsultacji psychodietetycznych, prowadzonych przez dietetyczkę/psychodietetyczkę Martę Milewską, zwaną dalej Specjalistą.

Informacje organizacyjne

Rezerwacja konsultacji

Po otrzymaniu formularza zapisowego skontaktuję się z Państwem telefonicznie w ciągu kilku dni roboczych, aby umówić termin pierwszej konsultacji.

Kolejne terminy ustalamy zawsze na końcu spotkania. Po każdej konsultacji otrzymują Państwo automatycznego maila z linkiem do płatności.

Płatności

Obowiązują przedpłaty. Opłatę za następne spotkanie dokonują Państwo przez link do płatności online wysyłany w automatycznym mailu po konsultacji.

Link jest aktywny przez 48h. Jeśli z powodów finansowych nie mogą Państwo opłacić wizyty w tym czasie, proszę o wcześniejszą informację.

Jeśli płatność nie zostanie dokonana w ciągu 48h i link wygaśnie, wysyłam go ponownie na początku tygodnia. Wizyta nieopłacona później niż 24h przed terminem jest traktowana jako anulowana.

Aktualny cennik znajduje się na stronie: www.dietetyk-martamilewska.pl

Miejsce konsultacji

• Online – konsultacje odbywają się przez wideorozmowę na platformie Halodoctor. Link do połączenia przychodzi w mailu potwierdzającym wizytę. Przed spotkaniem proszę zadbać o spokojną przestrzeń bez osób trzecich oraz działający mikrofon i kamerkę.

• Stacjonarnie – spotkania odbywają się w gabinecie nr 4, pracownia Lorem Lab, ul. Karola Libelta 24/5 w Poznaniu (wejście po schodkach, pierwsze drzwi po prawej). Najlepiej przyjść 5 minut przed czasem, ponieważ wcześniej mogę być jeszcze w trakcie innej konsultacji.

Przełożenia i odwołania

Konsultację można bezpłatnie przełożyć lub odwołać do 24h przed spotkaniem.

W przypadku późniejszej zmiany obowiązuje pełna opłata.

Jeśli to ja muszę przesunąć wizytę, zobowiązuję się poinformować Państwa jak najwcześniej i wspólnie ustalić nowy termin.

Spóźnienia

Proszę o wcześniejszą informację w przypadku spóźnienia. Bez niej czekam 15 minut.

Czas spóźnienia odejmuje się od długości konsultacji. Jeśli to ja się spóźnię – spotkanie przedłużam o ten czas albo odrabiamy go w innym terminie.

Zasady współpracy

Częstotliwość spotkań

W miarę możliwości ustalam z Państwem stały termin konsultacji. Jeśli to niemożliwe – umawiamy jedynie częstotliwość (najczęściej co 1–2 tygodnie). W późniejszych etapach spotkania mogą odbywać się rzadziej.

Ciągłość procesu i zaangażowanie

Regularność konsultacji to jeden z kluczowych elementów powodzenia naszej współpracy. Proszę o odwoływanie wizyt tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.

Jeśli trudność z pojawieniem się na spotkaniu wynika z osłabienia motywacji, porzucenia celów czy nawrotu – warto pamiętać, że właśnie nad takimi momentami też możemy wspólnie pracować.

Kontakt pomiędzy konsultacjami

Między spotkaniami pozostajemy w kontakcie mailowym – głównie w sprawach organizacyjnych lub takich, które nie mogą poczekać do kolejnej konsultacji.

Zakończenie współpracy

Jeśli zdecydują się Państwo zakończyć współpracę wcześniej, proszę o poinformowanie mnie o tej decyzji.

Materiały i prawo do korzystania z treści

Plan żywieniowy

Istnieje możliwość wykupienia planu żywieniowego. Po wybraniu rodzaju planu, Pacjent wypełnia ankietę oraz dokonuje płatności. Od tego momentu Specjalista zoobowiązuje się przesłać gotowy plan w czasie 14 dni. W przypadku choroby lub innych sytuacji wyjątkowych Specjalista skontaktuje się z Pacjentem w celu przedłużenia terminu.

Poprawki po otrzymaniu planu

Przysługuje jedna możliwość poprawki, o której należy poinformować Specjalistę w ciągu 7 dni od otrzymania planu. Każde następne życzenie poprawy obciąża się o 20% ceny planu. Poprawką nie jest całkowita zmiana planu na inny jego typ. Produkt nie podlega zwrotowi.

Korzystanie z treści materiałów

W ramach konsultacji Specjalista dzieli się również dodatkowymi materiałami. Wszystkie materiały otrzymane od Specjalisty stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnym, w związku z czym Pacjent może z nich korzystać jedynie na użytek własny. Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez zgody Specjalisty.

Zakres usług

1. Specjalista świadczy następujące usługi:

a) Przeprowadzenie konsultacji

b) Wywiad zdrowotny

c) Ocena dotychczasowego sposobu żywienia

d) Przekazanie indywidualnych zaleceń

e) Przekazanie materiałów lub/i planu żywieniowego

f) Edukacja żywieniowa i psychodietetyczna

g) Kontakt droga elektroniczną

Postanowienia ogólne

1. Zaakceptowanie warunków regulaminu jest potwierdzeniem zawarcia umowy o świadczenie usług psychodietetycznych na zasadach określonych w regulaminie.

2. Konsultacja psychodietetyczna nie stanowi działalności leczniczej, ani świadczenia zdrowotnego w rozumieniu Ustawy o Działalności Leczniczej, tym samym nie może zastąpić Pacjentowi konsultacji lekarskiej. Konsultacja ma charakter edukacyjny i informacyjny oraz ma na celu promocję zdrowego stylu życia.

3. Specjalista zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji o Pacjencie oraz jego danych osobowych. Z tajemnicy zawodowej Specjalista zwolniony jest tylko w przypadku, jeśli Pacjentowi lub komuś z jego otoczenia grozi niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia oraz w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych.

4. Specjalista nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z nieodpowiedniego stosowania zaleceń, podawania nieprawdziwych informacji lub zatajania informacji na temat stanu swojego zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów. Równocześnie Pacjent jest świadomy, że Specjalista nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwskazań przy stosowaniu danej suplementacji, sposobu żywienia czy innych zaleceń, dlatego też nie ponosi za to odpowiedzialności. Z uwagi na złożoność czynników mających wpływ na efekt porady psycho/dietetycznej Pacjent przyjmuje do wiadomości, że usługi świadczone przez Specjalisty nie mogą zagwarantować odniesienia skutku oczekiwanego przez Pacjenta. Niemniej Specjalista będzie świadczył zgodnie z fachową wiedzą i dobierając optymalne dla każdego przypadku metody.

5. Specjalista może odmówić Pacjentowi wykonania usługi, gdy:

a) zachowanie Pacjenta jest obraźliwe i narusza dobro osobiste Specjalisty

b) jej udzielenie naruszałoby obowiązujące przepisy prawa czy zasady etyki

c) uzna, że jego kompetencje są w danym przypadku nie wystarczające, aby odpowiednio pomóc Pacjentowi. W takiej sytuacji zobowiązuje się do zaproponowania mu innego Specjalisty lub miejsca, gdzie mógłby spełnić te warunki.

Postanowienia końcowe

1. Regulamin obowiązuje od dnia 25.01.2022 r.

2. Specjalista zastrzega możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu.

RODO

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Marta Milewska - Psychodietetyk, Dietetyk (NIP: 7822915700, REGON: 523532491, ul. Widokowa 22 62-020 Kruszewnia). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na udzieleniu odpowiedzi na Państwa wiadomość. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu za pomocą formularza kontaktowego i rejestracji wizyty na platformie Medfile.pl. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

2. Pacjent w przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych może kontaktować się drogą pocztową lub za pośrednictwem e-mail, na adresy wskazane w ust. 1 powyżej. Administrator przetwarza dane osobowe Pacjentów na podstawie następujących przepisów: a) przetwarzanie danych osobowych Pacjentów odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b RODO, tj. do wykonania umowy świadczenia Usług dietetycznych lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta, którego dane dotyczą, przed zawarciem takiej umowy, b) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c RODO, tj. prowadzenie dokumentacji księgowej, fakturowanie c) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią zgodnie art. 6 ust. 1 pkt f RODO, a w szczególności do składania przez Pacjenta reklamacji lub dochodzenia ewentualnych roszczeń d) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO, w przypadku wyrażenia zgody przez Pacjenta na otrzymywanie newslettera.

3. W przypadku gdy do realizacji umowy świadczenia Usług dietetycznych, dane osobowe będą przetwarzane przez inny podmiot, Specjalista zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych osobowy z takim podmiotem, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.

4. Odbiorcami danych osobowych mogą być również organy władzy uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.

5. Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres po zakończeniu umowy w celach: a) wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych, b) składania reklamacji oraz dochodzeniem roszczeń w związku z wykonaniem umowy przez okres zgodny z przepisami o terminach przedawnienia roszczeń, c) w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO do momentu zakończenia realizacji usługi lub cofnięcia zgody przez Pacjenta.

6. Pacjent ma prawo do: dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia bądź ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a w przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt a RODO- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

7. Pacjent podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednak niepodanie niezbędnych danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczenie Usług dietetycznych.

8. Dane osobowe Pacjenta nie będą wykorzystywane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.