Regulamin świadczenia usług psychodietetycznych

Regulamin określa zasady świadczenia i korzystania z usług w zakresie konsultacji psychodietetycznych, prowadzonych przez dietetyczkę/psychodietetyczkę Martę Milewską, zwaną dalej Specjalistą.

Rezerwacja konsultacji

Pacjent wybiera termin pierwszej konsultacji za pomocą formularza na stronie internetowej www.dietetyk-martamilewska.pl/kontakt. Terminy następnych konsultacji są ustalane na koniec spotkania i wpisywane przez Specjalistę do systemu. Pacjent otrzymuje automatycznego maila z linkiem do płatności.

Miejsce konsultacji

Konsultacje online odbywają się poprzez wideorozmowę na platformie Halodoctor. Link do połączenia jest wysyłany w mailu potwierdzającym wizytę. Przed połączeniem proszę zapewnić sobie komfortową przestrzeń, w której nie znajdują się inne osoby oraz włączyć działający mikrofon oraz kamerkę.

Konsultacje stacjonarne odbywają się w gabinecie nr. 4 pracowni Lorem Lab, na ul. Karola Libelta 24/5 w Poznaniu (pierwsze drzwi po prawo po wejściu do budynku i po schodkach).

Płatności

Zapłaty dokonuje się przez link do płatności online wysyłany w automatycznym mailu po wybraniu terminu. Link do płatności jest aktywny zawsze przez najbliższe 48h. W przypadku, gdy z powodów finansowych Pacjent nie jest w stanie zapłacić za konsultację w tym czasie poproszę jak najwcześniej o taką informację. Aktualny cennik podany jest na stronie internetowej www.dietetyk-martamilewska.pl.

Spóźnienia

Pacjent powinien poinformować Specjalistę jak najwcześniej o spóźnieniu. Bez informacji o spóźnieniu Specjalista czeka na Pacjenta do 15 minut. Specjalista ma prawo do skrócenia czasu wizyty o czas spóźnienia. W przypadku spóźnienia Specjalisty spotkanie zostanie przedłużone o czas spóźnienia lub czas ten zostanie odrobiony w innym, wspólnie ustalonym terminie.

Przełożenia i odwołania

Konsultację można przełożyć lub odwołać bezpłatnie 24h przed terminem spotkania. Za konsultacje przełożone lub odwołane w późniejszym czasie obowiązuje całościowa płatność. W przypadku potrzeby przesunięcia wizyty przez Specjalistę zoobowiązuje się on do jak najwcześniejszego poinformowania Pacjenta i wyznaczenia wspólnie nowego, dogodnego dla niego terminu.

Zasady współpracy

Częstotliwość spotkań

W ramach możliwości dietetyk umawia z Pacjentem stały termin spotkań. Jeśli jest to niemożliwe ustalana jest jedynie częstotliwość spotkań, a na każdej konsultacji umawiany jest termin następnego spotkania. Proponowana częstotliwość spotkań to co 1 lub 2 tygodnie. W późniejszym etapie współpracy wizyty mogą odbywać się rzadziej.

Ciągłość procesu i utrzymanie zaangażowania

Regularność konsultacji jest jednym z ważniejszych czynników dla dobrych efektów naszej współpracy. W celu zachowaniu ciągłości procesu Pacjent zoobowiązuje się odwoływać wizyty tylko w sytuacjach, gdy jest to konieczne. Jeśli przyczyną przełożenia konsultacji są trudności związane z procesem współpracy (np. porzucenie celów ustalonych na spotkaniu, nawroty, osłabienie motywacji i zaangażowania) proszę pamiętać, że celem spotkań jest także praca nad tymi momentami.

Kontakt pomiędzy konsultacjami

Pomiędzy konsultacjami Pacjent kontaktuje się ze Specjalistą mailowo przede wszystkim w sprawach organizacyjno-technicznych lub takich, które nie mogą poczekać do czasu następnego spotkania.

Zakończenie współpracy

Aby odstąpić od umowy przed skończeniem procesu Pacjent zobowiązuje się poinformować Specjalistę o swojej decyzji.

Materiały i prawo do korzystania z treści

Plan żywieniowy

Istnieje możliwość wykupienia planu żywieniowego. Po wybraniu rodzaju planu, Pacjent wypełnia ankietę oraz dokonuje płatności. Od tego momentu Specjalista zoobowiązuje się przesłać gotowy plan w czasie 10 dni. W przypadku choroby lub innych sytuacji wyjątkowych Specjalista skontaktuje się z Pacjentem w celu przedłużenia terminu.

Poprawki po otrzymaniu planu

Przysługuje jedna możliwość poprawki, o której należy poinformować Specjalistę w ciągu 7 dni od otrzymania planu. Każde następne życzenie poprawy obciąża się o 20% ceny planu. Poprawką nie jest całkowita zmiana planu na inny jego typ. Produkt nie podlega zwrotowi.

Korzystanie z treści materiałów

W ramach konsultacji Specjalista dzieli się również dodatkowymi materiałami. Wszystkie materiały otrzymane od Specjalisty stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnym, w związku z czym Pacjent może z nich korzystać jedynie na użytek własny. Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez zgody Specjalisty.

Zakres usług

1. Specjalista świadczy następujące usługi:

a) Przeprowadzenie konsultacji

b) Wywiad zdrowotny

c) Ocena dotychczasowego sposobu żywienia

d) Przekazanie indywidualnych zaleceń

e) Przekazanie materiałów lub/i planu żywieniowego

f) Edukacja żywieniowa i psychodietetyczna

g) Kontakt droga elektroniczną

Postanowienia ogólne

1. Zaakceptowanie warunków regulaminu jest potwierdzeniem zawarcia umowy o świadczenie usług psychodietetycznych na zasadach określonych w regulaminie.

2. Konsultacja psychodietetyczna nie stanowi działalności leczniczej, ani świadczenia zdrowotnego w rozumieniu Ustawy o Działalności Leczniczej, tym samym nie może zastąpić Pacjentowi konsultacji lekarskiej. Konsultacja ma charakter edukacyjny i informacyjny oraz ma na celu promocję zdrowego stylu życia.

3. Specjalista zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji o Pacjencie oraz jego danych osobowych. Z tajemnicy zawodowej Specjalista zwolniony jest tylko w przypadku, jeśli Pacjentowi lub komuś z jego otoczenia grozi niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia oraz w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych.

4. Specjalista nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z nieodpowiedniego stosowania zaleceń, podawania nieprawdziwych informacji lub zatajania informacji na temat stanu swojego zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów. Równocześnie Pacjent jest świadomy, że Specjalista nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwskazań przy stosowaniu danej suplementacji, sposobu żywienia czy innych zaleceń, dlatego też nie ponosi za to odpowiedzialności. Z uwagi na złożoność czynników mających wpływ na efekt porady psycho/dietetycznej Pacjent przyjmuje do wiadomości, że usługi świadczone przez Specjalisty nie mogą zagwarantować odniesienia skutku oczekiwanego przez Pacjenta. Niemniej Specjalista będzie świadczył zgodnie z fachową wiedzą i dobierając optymalne dla każdego przypadku metody.

5. Specjalista może odmówić Pacjentowi wykonania usługi, gdy:

a) zachowanie Pacjenta jest obraźliwe i narusza dobro osobiste Specjalisty

b) jej udzielenie naruszałoby obowiązujące przepisy prawa czy zasady etyki

c) uzna, że jego kompetencje są w danym przypadku nie wystarczające, aby odpowiednio pomóc Pacjentowi. W takiej sytuacji zobowiązuje się do zaproponowania mu innego Specjalisty lub miejsca, gdzie mógłby spełnić te warunki.

Postanowienia końcowe

1. Regulamin obowiązuje od dnia 25.01.2022 r.

2. Specjalista zastrzega możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu.

RODO

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Marta Milewska - Psychodietetyk, Dietetyk (NIP: 7822915700, REGON: 523532491, ul. Widokowa 22 62-020 Kruszewnia). Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych polegających na udzieleniu odpowiedzi na Państwa wiadomość. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu za pomocą formularza kontaktowego i rejestracji wizyty na platformie Medfile.pl. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityce prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

2. Pacjent w przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych może kontaktować się drogą pocztową lub za pośrednictwem e-mail, na adresy wskazane w ust. 1 powyżej. Administrator przetwarza dane osobowe Pacjentów na podstawie następujących przepisów: a) przetwarzanie danych osobowych Pacjentów odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b RODO, tj. do wykonania umowy świadczenia Usług dietetycznych lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta, którego dane dotyczą, przed zawarciem takiej umowy, b) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c RODO, tj. prowadzenie dokumentacji księgowej, fakturowanie c) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią zgodnie art. 6 ust. 1 pkt f RODO, a w szczególności do składania przez Pacjenta reklamacji lub dochodzenia ewentualnych roszczeń d) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO, w przypadku wyrażenia zgody przez Pacjenta na otrzymywanie newslettera.

3. W przypadku gdy do realizacji umowy świadczenia Usług dietetycznych, dane osobowe będą przetwarzane przez inny podmiot, Specjalista zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych osobowy z takim podmiotem, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.

4. Odbiorcami danych osobowych mogą być również organy władzy uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.

5. Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres po zakończeniu umowy w celach: a) wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych, b) składania reklamacji oraz dochodzeniem roszczeń w związku z wykonaniem umowy przez okres zgodny z przepisami o terminach przedawnienia roszczeń, c) w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a RODO do momentu zakończenia realizacji usługi lub cofnięcia zgody przez Pacjenta.

6. Pacjent ma prawo do: dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia bądź ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a w przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt a RODO- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

7. Pacjent podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednak niepodanie niezbędnych danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczenie Usług dietetycznych.

8. Dane osobowe Pacjenta nie będą wykorzystywane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.